"CESTA VODY K LIDEM A ZASE ZPĚT"...a o tom, odkud se voda do kohoutku dostala a kam teče pak

14.02.2013 00:00

Naše další vyprávění o vodě patřilo tentokrát koloběhu vody ve vodárenství. Děti se rozdělily do dvojic a byly tu malé skupinky : Borců, Morčat, Lepidel, Nůžek, Vinrsů, Králíků, Prasátek, Tadeasů, Kapitánů, Kytaristů a Denisů.

Vyprávěli jsme si, odkud bereme pitnou vodu, jak se k nám dostane a jakou cestu musela urazit, než jsme otočili kohoutkem. Vysvětlovali jsme si, co je úpravna pitné vody, vodojem, vodoměr, chlorování, vodné a stočné, čistička odpadních vod.

Nejdůlěžitějším úkolem dvojic bylo vytvoření schematického obrázku,který bude znázorňovat tuto problematiku. Děti spolupracovaly ve dvojicích úžasným způsobem. Ono totiž kreslit jeden obrázek a vzájemně se dohodnout na společném záměru a vzájemně se respektovat, není vůbec jenoduché.

V závěrečné reflexi jsme společně náše znalosti zhodnotili. Děti dokázaly vyjadřovat svoje pocity a názory na svou vlastní práci ve dvojicích. Došli jsme k závěru, že každá dvojice vpodstatě přispěla ke skvělému a příjemnému pracovnímu prostředí celé třídy. A já musím děti za skvělou práci v týmech opět pochválit.

 

Zpět