TŘETÍ "TATÍNKOVSKÁ" návštěva v naší třídě a setkání s prózou, poezií i hudbou
27.03.2010 00:013. Tatínkovská návštěva v naší třídě
Na další setkání jsme se těšili obzvláště, tentokrát nám Anička totiž prozradila, že tatínek přijde dokonce s kytarou. Byli jsme plni zvědavosti a napětí jaké to tentokrát bude. Jaké kouzlo osobnosti nám tu opět rodičovská návštěva zanechá ?
Pan ing.Martin Šimák se na toto setkání nesmírně těšil, protože má rád malé děti, legraci a humor. S tím vším na srdci i ve tváři do naší třídy také vstoupil.
I pro Aničku se stal úkol náležitě představit svého tatínka velmi náročný. Ale oba se shodli na tom, že mají smysl a porozumění jeden pro druhého.
NAŠE PÁTRÁNÍ :
Naše návštěva nám ráda prozradila, že vztah k četbě má od mala, ale číst se naučila až v první třídě. Z literatury ho postupně ovlivňovala četba pohádek, dobrodružné literatury, komiksů, až se dostal k největšímu jeho zájmu - poezii.
Od zájmu k poezii je blízko i k hudbě a tanci. K jeho dalším zájmům a koníčkům patří cestování a hlavně sport - hokej. Velmi rád se věnuje i své veselé Aničce, ke které přistupuje s velmi shovívavým smyslem a respektem k dětské osobnosti.
NAŠE POZNÁNÍ :
Pan ing. Martin Šimák nás provedl jeho oblíbenou četbou a rád si zavzpomínal na své dětství i na dobu po něm. Také sám přiznal, že v současné době čte podstatně méně než dříve, k čemuž ho donutilo jeho pracovní vytížení a starost o rodinu.
Jako velkou vzpomínku má na četbu knihy "Malého Bobše" a právě z této knihy jsme si poslechli i jeho úryvek, kdy se hlavní hrdina stěhuje s rodiči ze své rodné vesnice do města. Srovnali jsme to se současnou dobou, kdy je tomu právě naopak.
Úryvek jeho oblíbené prózy byl z knihy "K.H.Máchy - Polednice". Ukázal nám také oblíbenou poezii i hudbu z dob jeho studií a to tvorbu vynikajícího básníka a hudebníka Karla Kryla.
Po dobu prohlídky knížek, které nám naše návštěva přinesla do třídy, jsme si poprvé všimli také jedné důležité věci. A tou byla dřívější cena knih.
NAŠE OČEKÁVÁNÍ :
Po vyprávění, našich všetečných otázkách, které rozvíjely toto setkání, jsme se více zamysleli nad poezií a připravili si básničky do třídního kola recitační soutěže. Všechny děti k tomuto úkolu přistoupili s vážností a odpovědně. Tak uvidíme, jak toto recitační snažení dopadne.
Písnička na závěr podtrhla veselou a pohodovou atmosféru, která tu po dobu tohoto vypávění panovala.
Děti i tomuto tatínkovi připravily pěkné poděkování formou diplomu se všemi podpisy žáků z naší třídy.
K velkému poděkování se připojuji i já. Děkuji Vám za děti, ve kterých jste probudil tak trochu poetickou náladu a vzbudil zájem o další recitaci, která na ně čeká. Děkuji Vám za skvělou náladu a smysl pro humor, který jste k nám přinesl a se kterým jste se s dětmi v naší třídě také myslím setkal.
M.Š.
———
Zpět