Pomůcky na .....

03.09.2015 12:12

matematiku.

Zítra děti dostanou desky s pokyny, co je třeba vybarvit, vystříhat, připravit na pondělí.

 

Názorné pomůcky nám pomohou při výuce.

Má-li každý žák možnost provádět v kolektivu třídy samostatně činnosti se svými pomůckami, je veden k samočinnosti. Musí si své pomůcky připravit, rozložit, pracovat s nimi. Přitom je pozoruje, což ho vede k soustředění. Když pozorované činnosti hodnotí, musí myslet – vyvozuje závěry.

Úkolem přípravných početních cvičení, zařazovaných do prvních vyučovacích hodin, je, aby se žáci naučili:

  • Vidět počet věcí do pěti bez počítání po jedné
  • Rozlišovat počet věcí do pěti sluchem a hmatem
  • Rozlišovat počet teček do pěti uspořádaných různým způsobem
  • Rovnat předměty a řadit je, přidávat a ubírat určitý počet věcí
  • Číst číslice do pěti po řadě i v přeházeném pořadí
  • Přiřazovat k počtu skutečných věcí i k počtu věcí na obrázku správná čísla
  • Vymýšlet matematické historky podle obrázku i podle vlastních zkušeností
Zpět