Pomůcky na .....
03.09.2015 12:12matematiku.
Zítra děti dostanou desky s pokyny, co je třeba vybarvit, vystříhat, připravit na pondělí.
Názorné pomůcky nám pomohou při výuce.
Má-li každý žák možnost provádět v kolektivu třídy samostatně činnosti se svými pomůckami, je veden k samočinnosti. Musí si své pomůcky připravit, rozložit, pracovat s nimi. Přitom je pozoruje, což ho vede k soustředění. Když pozorované činnosti hodnotí, musí myslet – vyvozuje závěry.
Úkolem přípravných početních cvičení, zařazovaných do prvních vyučovacích hodin, je, aby se žáci naučili:
- Vidět počet věcí do pěti bez počítání po jedné
- Rozlišovat počet věcí do pěti sluchem a hmatem
- Rozlišovat počet teček do pěti uspořádaných různým způsobem
- Rovnat předměty a řadit je, přidávat a ubírat určitý počet věcí
- Číst číslice do pěti po řadě i v přeházeném pořadí
- Přiřazovat k počtu skutečných věcí i k počtu věcí na obrázku správná čísla
- Vymýšlet matematické historky podle obrázku i podle vlastních zkušeností
———
Zpět