"KDYŽ SE TI ZLÁMALO, DEJ HO SPRAVIT!"...odhady, krokování,měření a nečekaná událost

28.03.2013 00:00

MATEMATIKA S CHUTÍ  - "GEOMETRICKÉ HRÁTKY PRO TŘEŤÁKY"

 Odhadování, krokování a ověřování vzdálenosti.

Při naší další činnosti jsme se přesunuli konečně do venkovních prostorů. Každý den žáci naší školy přecházejí do jídelny umístěné v mateřské školce. Kolik metrů je vzdálená?

Nejdříve jsme na základě zkušeností zapisovali a prováděli odhad této vzdálenosti. Pak jsme soustředěnou procházkou krokovali a počítali, při zpáteční cestě údaj ověřovali. Výsledky jsme porovnali, děti si stanovily svůj vlastní průměr a změřily si délku svého kroku. Některé dvojice byly pověřeny měřením kolečkem. Ale ouha na zpáteční cestě se nám kolečko porouchalo, spíše byl špatně nastaven záznamník údajů. A tak nám nic jiného nezbývá, než si cestu zopakovat pro kontrolu prvního údaje.

Dalším úkolem bude pro děti vypočítat délku celé cesty podle napočítaných kroků a délky jejich kroku nebo dvojkroku. Uvidíme, jak nám údaje vyjdou a o kolik se budou lišit od skutečně naměřené délky. Tedy až se zadaří zkontrolovat první údaj  naším "kolečkem".

Tak při této činnosti jsem si užila legraci spíše já, protože děti byly vskutku zabrané do vlastního počítání a krokování. A já jsem jenom poslouchala :"Jé, málem jsem to zapomněla. Kolik kroků máš ty? Ach né, nemůžu se na to soustředit! Paní učitelko, to kolečko asi neměří. ...“

 

 

Zpět