"AHA, které přináší úlevu z porozumění"...bylo slyšet naší třídou

14.10.2012 00:00

Nejpřirozenější způsob řešení problému : nevím-li - zeptám se.

Už jsme přinesli zprávu o tom, jak jsme si počínali při skládání geometrických obrazců. Avšak touto aktivitou nebyla naše činnost ukončena. Následoval ihned další matematický úkol : Co nejefektivněji spočítat množství použitých jednotek /naše dřevíčko/. Skupiny se daly do počítání různými způsoby. Někteří si rozebrali ve skupině každý hromadu a pak sčítali a sčítali - náročný a zdlouhavý způsob, ti důvtipnější si vytvářeli ony skupiny po 20, pak 100 jednotkách atd. A tak aspoň někdo přišel na ono efektivní počítání a přispěl k rychlejšímu vyřešení jednoduchého úkolu.

 

A co na závěr? Poznáváme, že spoustu užitečných věcí se snáze a aktivně naučíme, pokud je v roli učitele náš spolužák.

Pozn. naše 1matematická jednotka=1kus dřevíčka při využití v dalších úkolech matematického projektu.

 

 

 

 

Zpět