7:40 – 7:55
Příchod do školy
7:55 – 8:00
Příprava na vyučování
0. 7:00 - 7:45
1. 8:00 – 8:45
2. 8:55 – 9:40
3. 10:00 – 10:45
4. 10:55 – 11:40
5. 11:50 – 12:35
6. 12:45 – 13:30
Konec dopolední výuky
7. 13:40 – 14:25
8. 14:35 - 15:20
9. 15:30 - 16:15
Konec odpolední výuky
Školní vzdělávací program základního vzdělávání Škola pro všechny platný od 1.9.2020 vychází z obecných vzdělávacích cílů a klíčových kompetencí RVP ZV a z dlouhodobé koncepce školy, která vznikala dlouhodobým zkvalitňováním humanistické pedagogické práce a vytvářením vlastní kultury školy navazující na tradici a historii školy a stávající se kritériem jedinečnosti školy, z vnitřní analýzy školy a z požadavku rodičů.
Strategie naší školy - jak směřovat k cílům základního vzdělávání a tím utvářet a rozvíjet klíčové kompetence žáků spočívá:
Kvalitní a funkční vzdělávací program podporují kompetentní a tvořiví učitelé.
Žák s pozitivním přístupem k sobě samému a k druhým usiluje o své vzdělávání i výchovu.
Podpora silných stránek školy a využití příležitostí.
Spolupracující rodič a další partneři.
Smyslem a cílem vzdělání je vybavit všechny žáky souborem klíčových kompetencí na úrovni, která je pro ně dosažitelná, a připravit je pro další život ve společnosti, což je obsaženo i v motivačním názvu našeho ŠVP.
Klíčové kompetence představují souhrn vědomostí, dovedností, schopností, postojů a hodnot důležitých pro osobní rozvoj a uplatnění každého člena společnosti. Jejich výběr a pojetí vychází z hodnot obecně přijímaných ve společnosti a z obecně sdílených představ o tom, které kompetence jedince přispívají k jeho vzdělávání, spokojenému a úspěšnému životu a k posilování funkcí občanské společnosti.
Smyslem a cílem vzdělávání je vybavit všechny žáky souborem klíčových kompetencí na úrovni, která je pro ně dosažitelná, a připravit je tak na další vzdělávání a uplatnění ve společnosti. Osvojování klíčových kompetencí je proces dlouhodobý a složitý, který má svůj počátek v předškolním vzdělávání, pokračuje v základním a středním vzdělávání a postupně se dotváří v dalším průběhu života. Úroveň klíčových kompetencí, které žáci dosáhnou na konci základního vzdělávání, nelze ještě považovat za ukončenou, ale získané klíčové kompetence tvoří neopomenutelný základ žáka pro celoživotní učení, vstup do života a do pracovního procesu.
Klíčové kompetence nestojí vedle sebe izolovaně, různými způsoby se prolínají, jsou multifunkční, mají nadpředmětovou podobu a lze je získat vždy jen jako výsledek celkového procesu vzdělávání. Proto k jejich utváření a rozvíjení musí směřovat a přispívat veškerý vzdělávací obsah i aktivity a činnosti, které ve škole probíhají.
Ve vzdělávacím obsahu ŠVP ZV je učivo chápáno jako prostředek k osvojení činnostně zaměřených očekávaných výstupů, které se postupně propojují a vytvářejí předpoklady k účinnému a komplexnímu využívání získaných schopností a dovedností na úrovni klíčových kompetencí.
V etapě základního vzdělávání jsou za klíčové považovány: kompetence k učení; kompetence k řešení problémů; kompetence komunikativní; kompetence sociální a personální; kompetence občanské; kompetence pracovní.
Copyright © 2018 - 2024 | Základní škola Jirny, okres Praha - východ &   Vitalex Computers s.r.o. - Tvorba školních webů | Prohlášení o přístupnosti | Cookies